Újraálmodott GD Dolly

Új technikai újításokkal és modernebb külsővel épült meg a GD lajosmizsei gyárában a Dolly család legújabb tagja, a 2 x 15 tonna teherbírású GD Dolly pár. A család legfiatalabb tagja a svájci Stadler cégnek készült, speciálisan vasúti kocsik szállítására és mozgatására fejlesztve.

 

A fejlesztések célja elsősorban a felhasználóbarátabb vezérlés, a kifinomultabb működés és mozgás elérése és egy informatív kijelzőrendszer megalkotása volt. Emellett egy modernebb, korszerűbb külsőt is kapott. Az új GD Dolly karakteresebb, jellegzetessége a burkoltabb vázszerkezet, finomabb, letisztultabb vonalak.

A modern külső mellett strukturális változások is történtek. Egy a központi forgózsámolyra ültetett adaptergerenda szolgálja a szállított teher biztonságos elhelyezését a berendezésen. A különböző szélességű kocsiszekrényekhez való csatlakozást lineáris vezetéken mozgatható, az ideális méretre manuálisan beállítható zsámolyok segítik.

GD Dolly szerkezeti biztonságtechnikai újításként értelmezhető a beépített biztonsági tám, melynek célja kerék vagy tengelytörés esetén a teher lebillenésének megakadályozása.

 

A cég mérnökei az utód elektromos rendszerét is újraértelmezték.  A Dollyhoz használt rádiós távvezérlő, ill. joystick kijelzőjén a beállított, kiválasztott funkciók mellet a kocsik akkumulátorainak töltöttségi szintjéről is kapunk információt. A kocsi érintőképernyős kijelzője, az aktuálisan kiválasztott vezérlési funkcióról (szóló, páros, 1-2 rádiós, stb.), az akkumulátor töltöttségéről, a forgózsámolyok aktuális elfordulási szögéről és a hibajelzésekről is ad visszajelzést. Az előddel ellentétben az új verzión már az érintőképernyős kijelzőn is képes a felhasználó a sebességhatárokat saját igényeinek megfelelően beállítani. Az új frekvenciaváltó konfigurálásnak köszönhetően sokkal finomabban gyorsul fel, valamint lassul le a kocsi a kívánt sebességre a megfelelő nyomatékszükséglet mellett, ezáltal a teher sokkal biztonságosabban, lengések nélkül szállítható.

 

További innovatív fejlesztés az üzemmódoknál jelenik meg.  A már ismert üzemmódok:

  1. Szóló üzemmód
  2. Vezérlés két távvezérlővel páros üzemmódban
  3. Vezérlés egy távvezérlővel páros üzemmódban az úgynevezett „teherautó” üzem (amikor a menetirány szerinti első tengely a kormányzott)
  4. Vezérlés egy távvezérlővel páros üzemmódban az úgynevezett „targonca” üzem (amikor a menetirány szerinti hátsó tengely a kormányzott.
  5. Az új üzemmód: vezérlés egy távvezérlővel páros üzemmódban az úgynevezett „párhuzamos” üzem (amikor a Dollyk terhelt állapotban is képesek a szállított teherre merőlegesen egyszerre elfordulni és folytatni az együttes haladást az eredeti haladási irányra merőlegesen. Ebben a haladási irányban is lehetőségünk nyílik +- 15 fok iránykorrekcióra. Az elődnél ebben az üzemmódban az elfordulás nem volt lehetséges csak a teher hossztengelyre merőleges mozgás.

 

 

Az alábbi videók betekintést adnak arról, hogy a GD Gép és Daru Kft. ismét bebizonyította a legendás kiskocsik technikai hasznosságát és szükségességét a piacon:

2017-07-24 10:54:02

« vissza