Forgóváz vizsgáló a 4-es metró kelenföldi karbantartó telepén

Korábban már beszámoltunk arról, hogy a GD komplett technológiai berendezéseket tervezett és gyártott az épülő budapesti 4-es metró kelenföldi forgalmi telepére. Írtunk már a különböző csarnoki futódarukról és a kültéri bakdarukról is, mostani cikkünkben pedig egy egyedi berendezést, a vasúti kerékpárok terhelését és kiegyensúlyozását vizsgáló mérőállomást mutatjuk be.

A kelenföldi végállomáson a javítócsarnokban kapott helyet a daruk, csoportemelők és egyéb vasúttechnikai berendezések között a GD által tervezett és a speciális igények szerint gyártott vasúti kerékpár vizsgáló berendezés.

A síneken a gép előtt lehelyezett fordító korongon keresztül lehet a különböző vágányokról a kerékpárokat a gépre tolni. A vizsgáló berendezés alkalmas a kéttengelyes, légrugós kialakítású forgóvázak üzemi kerékterhelésének szimulálására. Így teszi lehetővé, hogy a primer rugókat úgy lehessen beállítani, hogy a kerekek teherfelvételét a megengedett értékeken belül tarthassuk, biztosítva a kocsik futásbiztonságát.

Az FVA 2000 típusú berendezés egy fél automatikus vezérlésű vizsgáló pad, mely két üzemmódban képes a terhelés szimulálására:

  • a légrugók belső ütközőin keresztül a forgóvázat mechanikusan terheli hidraulikus munkahengerekkel
  • levegővel feltöltött légrugókkal az üzemi nyomás minimumán és maximumán - üzemi terhelésüket szimulálja és tömörségét vizsgálja

Az FVA 2000 forgóváz vizsgáló berendezés kialakítása biztosítja a primer-rugók tehermentesítését a hézagolási munkákhoz.

A terméknek mind a fémszerkezete, mind az elektromos berendezései a legkorszerűbb technológiákkal, ill. a legmegbízhatóbb beszállítók termékeivel készültek, a gyártás során mindvégig szigorú minőségellenőrzés mellett.

2012-08-28 09:21:14

« vissza