A kétfőtartós felülfutós futódaruk a legszélesebb spektrumban alkalmasak bármilyen daruzási igény kielégítésére. Akár 40 m-es fesztávolságig, 160 tonna teherbírásig megépíthetők a Stahl Cranesystems GmbH darukomponensei felhasználásával.
Nagy intenzitású használat esetén különösen ajánlatos ez a darutípus. Amennyiben a megrendelő igényli, felszerelhető olyan főtartó menti járdával, pódiumokkal, melyek alkalmasak arra, hogy segédberendezés igénybevétele nélkül a daru minden pontja elérhető legyen ellenőrzés, karbantartás céljából.
A futódaruk általában az épület két oldalán, az épület tartóoszlopain kialakított konzolokon vagy a darupálya megtartására szolgáló oszlopokon rögzített darupályán futnak. Ezt az elrendezést felül futós darunak nevezzük (jelölése: ZL).
A daruk hajtásrendszerei a megrendelői igényekhez igazítva lehetnek két sebességfokozatban kapcsolhatók, vagy akár fokozatmentesen változtatható sebességűek.
A darupályán haladó keréktám és a főtartó kapcsolódása szerint megkülönböztetjük a „felső csatlakozású” (ZL-A), az „alsó csatlakozású” (ZL-B) és a „ráültetett” (ZL-C) kialakítást. Az elrendezés megválasztása segít rugalmasan alkalmazkodni a daruzott térrel szemben támasztott követelményekhez illetve az épület lehetőségeihez.
A ZL-A konstrukció előnye a sínkoronaszint és a daru legfelső pontja közötti kis szerkezeti magasság, ami a darupálya és a tetőszerkezet kis távolsága esetén nyújt megoldást nagyobb teherbírású daru beépítésére.
A ZL-B konstrukció előnye a daru kis szerkezeti magassága mellett a horog szélsõállások lehető legjobb kihasználása.
A ZL-C elrendezés lehetővé teszi alacsony darupályaszint és nagy belmagasság mellett a lehető legnagyobb emelési magasság megvalósítását.